Never So Hyper
Lehčí, ostřejší, sofistikovanější a výkonnější než kdykoli předtím: nový Hypermotard nově definuje koncept adrenalinu na dvou kolech, 20 let po prvním prototypu. S novým motorem V2 ztělesňuje tento motocykl podstatu extrémní jízdy a kombinuje elitní výkon s agresivním designem a špičkovou technologií.
DNA nového Hypermotardu sahá až do úplně prvního prototypu představeného na veletrhu EICMA 2005 a označeného za „Best in Show“. Nový Hypermotard zdědil charakteristické designové prvky, které již prokázaly svou nadčasovost: přední světlomet s nezaměnitelným „zobákem“, kryt nádrže s dvojitým křídlem, dvojitý výfuk pod zádí, který ponechává odkrytý příhradový podsedlový rám, a "levitující" zadní světlo. Čisté a agresivní linie, které dodnes nadchnou a okouzlí.
Tradiční konfigurace V2 90 °. Zdvihový objem 890 ccm. Rozvodový řetěz s dvojitým vačkovým hřídelem v hlavě. Variabilní časování sání IVT. 4 ventily na válec. Ventily s dutým dříkem a vratnou pružinou. Hmotnost motoru pouhých 54,4 kg. Výkonnější verze motoru v novém Hypermotardu V2 je schválena Euro 5+ a poskytuje maximální výkon 120 k při 10 750 ot./min, přičemž maximální hodnota točivého momentu je 93,3 Nm při 8250 ot./min. To jsou základní charakteristiky nového motoru V2.
Díky použití nejlehčího dvouválcového motoru, jaký byl kdy v Borgo Panigale vyroben, váží nový Hypermotard V2 o 13 kg méně než jeho předchůdce. Motor nabízí maximální požitek z jízdy díky dostatku točivého momentu při všech otáčkách motoru a skutečný sportovní výkon ve vyšších otáčkách. Kombinace nízké hmotnosti motocyklu, agilní stavby a lineárního výkonu dělá z nového Hypermotardu V2 nový etalon kategorie fun-biků.
Nový Hypermotard je lehčí než kdy dříve, váží o 13 kg méně než Hypermotard 950 díky výraznému přepracování podvozku a ergonomie. Příhradový rám nahradil hliníkový monokok, ve svém segmentu unikátní. Využívá motor V2 jako konstrukční prvek a funguje jako airbox. Jediný komponent tak slouží dvojímu účelu pro maximální lehkost a kompaktnost. Podsedlový rám zůstává příhradový v duchu tradice tohoto modelu. Zadní kyvná vidlice je nyní oboustranná. Jedná se o sofistikovaný odlitek z hliníkové slitiny, který zajišťuje pevnost a lehkost. Hypermotard V2 využívá plně nastavitelnou přední vidlici Kayaba s průměrem kluzáků 46mm a zadní tlumič Kayaba s nastavením předpětí a odskoku. Vpředu je osazen dvěma kotouči o průměru 320 mm spárovanými s třmeny M4.32, vzadu má kotouč o průměru 245 mm. Podvozek doplňují lehká litá hliníková kola o rozměru 3.50x17 vpředu a 5.50x17 vzadu obutá na pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70 and 190/55.
Na všechny modely Ducati je v České republice poskytována prodloužená 4 letá záruka bez omezení počtu najetých km. Jedná se o výrobcem poskytovanou záruku Factory EVER RED, která má stejné podmínky jako základní dvouletá záruka. Prodloužená 4letá záruka je zahrnuta v ceně motocyklu. Prodloužená na 4 roky je také délka bezplatné asistenční služby.
| Motor | |
|---|---|
| Typ | Ducati V2 90°, kapalinou chlazený dvouválec 90°, 4 ventil |
| Zdvihový objem | 890 ccm |
| Vrtání x Zdvih | 96 x 61,5mm |
| Kompresní poměr | 13,1:1 |
| Výkon motoru | 120,4hp -88,5kW @ 10750rpm |
| Točivý moment | 94Nm @ 8250rpm |
| Palivový systém | elektronické vstřikování, Ride-by-wire vstřikovací jednotka, 1 vstřik na válec |
| Výfuky | 2-1-2 systém |
| Emise | Euro 5+ |
| Převody | |
| Převodovka | 6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0 |
| Poměr | 1=38/14 2=34/17 3=32/20 4=29/22 5=24/21 6=26/25 |
| Primární převod | poměr 1,84:1 |
| Sekundární převod | řetěz 520 |
| Přední ozubené kolo | 15 zubů |
| Zadní ozubené kolo | 42 zubů |
| Spojka | hydraulicky ovládaná s antihoppingem, v olejové lázni, self-servo |
| Podvozek | |
| Rám | Monocoque hliníkový |
| Rozvor | 1514 mm |
| Sklon | 26° |
| Přední odpružení | plně nastavitelná upside-down vidlice Kayaba 46mm |
| Přední zdvih | 170 mm |
| Přední ráfek | z lehké slitiny 3.50" x 17" |
| Přední pneu | Pirelli DIablo Rosso IV 120/70 ZR17 |
| Zadní odpružení | nastavitelná Kayaba pružící jednotka, hliníková oboustranná kyvná vidlice |
| Zadní zdvih | 160 mm |
| Zadní ráfek | z lehké slitiny 5,50" x 17" |
| Zadní pneu | Pirelli Diablo Rosso IV 190/55 ZR17 |
| Přední brzdy | 2x 320 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc M4.32, 4 pístky s Cornering ABS |
| Zadní brzdy | 245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Cornering ABS |
| Ostatní | |
| Palivová nádrž | 12,5 L |
| Pohotovostní hmotnost bez paliva | 180 kg |
| Přístroje | 5" TFT multifunkční barevný display, 800x480 px rozlišení, 16:9 |
| Záruka | 4letá záruka (4Ever Ducati) |
| Výška sedla | 880 mm |
| Bezpečnostní výbava | Jízdní režimy, Výkonové režimy, DTC (Ducati kontrola trakce), DWC (kontrola zvedání předního kola), Engine Brake Control (EBC), Bosch cornering ABS (brzdění v náklonu), Ducati Brake Light (DBL) |
| Standartní výbava | Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, funkce Coming Home, TFT display, Full LED světla, Denní svícení (DRL), Sachs tlumič řízení, Dynamická LED směrová světla, automatické vypínání směrových světel, Lap timer, stupačky spolujezdce |
| Připraveno pro | systém proti krádeži, tempomat, Ducati Multimedia Systém (DMS), lap timer pro, vyhřívané gripy, Turn by Turn navigační systém, USB port, Ducati Power Launch (DPL), Pit Limiter |
| Servis | olejový servis: 15.000 km / 24 měsíců Kontrola vůle ventilů: 45.000 km |
| Motor | |
|---|---|
| Typ | Ducati V2 90°, kapalinou chlazený dvouválec 90°, 4 ventil |
| Zdvihový objem | 890 ccm |
| Vrtání x Zdvih | 96 x 61,5mm |
| Kompresní poměr | 13,1:1 |
| Výkon motoru | 120,4hp -88,5kW @ 10750rpm |
| Točivý moment | 94Nm @ 8250rpm |
| Palivový systém | elektronické vstřikování, Ride-by-wire vstřikovací jednotka, 1 vstřik na válec |
| Výfuky | 2-1-2 systém |
| Emise | Euro 5+ |
| Převody | |
| Převodovka | 6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0 |
| Poměr | 1=38/14 2=34/17 3=32/20 4=29/22 5=24/21 6=26/25 |
| Primární převod | poměr 1,84:1 |
| Sekundární převod | řetěz 520 |
| Přední ozubené kolo | 15 zubů |
| Zadní ozubené kolo | 42 zubů |
| Spojka | hydraulicky ovládaná s antihoppingem, v olejové lázni, self-servo |
| Podvozek | |
| Rám | Monocoque hliníkový |
| Rozvor | 1514 mm |
| Sklon | 26° |
| Přední odpružení | plně nastavitelná upside-down vidlice Öhlins 48mm |
| Přední zdvih | 170 mm |
| Přední ráfek | kovaný 3.50" x 17" |
| Přední pneu | Pirelli DIablo Rosso IV Corsa 120/70 ZR17 |
| Zadní odpružení | plně nastavitelná Öhlins pružící jednotka, hliníková oboustranná kyvná vidlice |
| Zadní zdvih | 160 mm |
| Zadní ráfek | kovaný 5,50" x 17" |
| Zadní pneu | Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 190/55 ZR17 |
| Přední brzdy | 2x 320 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc M50, 4 pístky s Cornering ABS |
| Zadní brzdy | 245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Cornering ABS |
| Ostatní | |
| Palivová nádrž | 12,5 L |
| Pohotovostní hmotnost bez paliva | 177 kg |
| Přístroje | 5" TFT multifunkční barevný display, 800x480 px rozlišení, 16:9 |
| Záruka | 4letá záruka (4Ever Ducati) |
| Výška sedla | 880 mm |
| Bezpečnostní výbava | Jízdní režimy, Výkonové režimy, DTC (Ducati kontrola trakce), DWC (kontrola zvedání předního kola), Engine Brake Control (EBC), Bosch cornering ABS (brzdění v náklonu), Ducati Brake Light (DBL) |
| Standartní výbava | Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, podvozek Öhlind, Lithium-ion baterie, funkce Coming Home, TFT display, Full LED světla, Denní svícení (DRL), Sachs tlumič řízení, Dynamická LED směrová světla, automatické vypínání směrových světel, Lap timer, Pit Limiter, Ducati Power Launch (DPL), kované kola, karbonový přední blatník, stupačky spolujezdce |
| Připraveno pro | systém proti krádeži, tempomat, Ducati Multimedia Systém (DMS), lap timer pro, vyhřívané gripy, Turn by Turn navigační systém, USB port |
| Servis | olejový servis: 15.000 km / 24 měsíců Kontrola vůle ventilů: 45.000 km |