Racing is just the beginning
Ještě rychlejší. Ještě závodnější. Navrženo s ohledem na předpisy World Superbike. S motorem Desmosedici Stradale R o objemu 998 cm3 dosahuje výkonu 239 koní, což umožňuje dosáhnout rychlosti přesahující 330 km/h. Tento motocykl nabízí přístup k technickým řešením, která byla dříve dostupná pouze profesionálním jezdcům Ducati. Dokonale tvarované detaily a efektivnější aerodynamický design s profilem, který zvyšuje agilitu motocyklu při změně směru. Panigale V4 R, funkčnost proměněná v čistou estetiku.
Srdcem nové Panigale V4 R je motor V4 Desmosedici Stradale o objemu 998 ccm, který ve své nejnovější evoluci poskytuje maximální homologovaný výkon 218 koní při 15 750 ot./min., přičemž dosahuje maximálních otáček motoru 16 500 ot./min na šestém převodovém stupni. Pro zajištění tohoto výkonu představuje motor Desmosedici Stradale R několik důležitých inovovaných prvků: kompletně přepracovaný sací systém, o 5 % lehčí písty a novou klikovou hřídel s vysokou setrvačností.
Panigale V4 R je vybavena kompaktní suchou spojkou SBK, která je odvozena od verze používané oficiálním týmem Ducati v mistrovství WorldSBK. Ve srovnání se spojkou montovanou na jiné modely V4 se zmenšil průměr a axiální délka (-24 mm) a především se hmotnost snížila přibližně o 800 gramů.
Ještě větší výkon díky pokročilé elektronice modelu Panigale V4 R. Řešení, která jej činí ještě sofistikovanějším, bezpečnějším a extrémnějším, a přizpůsobují se individuálním potřebám každého jezdce.
Ducati Vehicle Observer: pokročilý algoritmus vyvinutý společností Ducati Corse. Kombinované brzdné strategie pro trať a silnici s Race Brake Control a Cornering ABS. Engine Brake Control. Ducati Data Logger. Čtyři režimy výkonu pro pokročilé ovládání výkonu. Zdokonalené jízdní režimy pro maximální kontrolu a výkon. Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. Nová sada elektronických ovládacích prvků - Ducati Traction Contro, Ducati Wheelie Control, Ducati Slide Control a Ducati Power Launch.
Agilita, trakce a rychlost v zatáčkách tvoří základ nového podvozku Panigale V4 R. Podvozek, odvozený od nové Panigale V4, je výsledkem evoluce vycházející ze zkušeností v MotoGP a přináší technologie navržené pro zajištění maximální kontroly a dokonalého pocitu z jízdy na silnici i trati. Dutá oboustranná zadní kyvná vidlice byla požadována společností Ducati Corse, aby maximálně využila přilnavost současných hladkých pneumatik a přenesla tak i maximální výkon motoru na povrch. Panigale V4 R se od ostatních modelů řady Panigale V4 liší profesionálním mechanickým odpružením Öhlins s jehlovým ventilem namísto semiaktivní jednotky V4 S. Tlaková vidlice Öhlins NPX25/30 Ø 43 mm s titanovým povrchem kluzáků je spárována s tlumičem Öhlins TTX36 s hydraulickým nastavováním předpětí pro usnadnění manipulace. Monoshock lze vybavit lineárním snímačem zdvihu zadního odpružení. Panigale V4 R je také prvním motocyklem vybaveným novým tlumičem řízení Öhlins SD20, který je kompaktnější a nabízí širší rozsah nastavení, kratší dobu odezvy a větší tlumicí sílu díky pístu s větším průměrem. Pohyblivý čep rozšiřuje možnosti nastavení, takže motocykl lze lépe přizpůsobit specifickému stylu jízdy nebo typu trati.
Stejně jako závodní motocykly je i Panigale V4 R vybavena závodním řazením. Závodní převodovka Ducati (DRG) má neutrál umístěný pod prvním rychlostním stupněm, nikoli mezi prvním a druhým, aby byl zajištěn dostatečný brzdný účinek motoru v závěrečné nejcitlivější fázi při nájezdu do zatáček na první rychlostní stupeň. Absence neutrálu mezi prvním a druhým stupněm také zajišťuje rychlejší, plynulejší a opakovatelnější řazení mezi těmito dvěma rychlostními stupni ve srovnání s převodovkou s konfigurací pro silniční provoz. Aby se zabránilo náhodnému podřazení z prvního na neutrál, je převodovka vybavena patentovaným zámkem neutrálu Ducati (DNL), který lze deaktivovat pomocí speciální páčky na pravém řidítku. Pro zařazení neutrálu musí jezdec provést stejné úkony jako profesionální jezdci v MotoGP a Superbike.
Motor | |
---|---|
Typ | Desmosedici Stradale 90° V4, protiběžná kliková hřídel, 4 ventily na válec, kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Vrtání x Zdvih | 81 x 48,4 mm |
Kompresní poměr | 14.0:1 |
Výkon motoru | 218hp -160,3 kW @ 15750 rpm |
Točivý moment | 114,5Nm @ 12000 rpm |
Palivový systém | elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec, proměnlivé časování |
Výfuky | 4-2-1-2 systém s 2 katalyzátory a 6 lambda sondami |
Emise | Euro 5+ |
Převody | |
Převodovka | Ducati Racing gearbox (DRG) s Ducati Neutral Lock (DNL), 6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0 |
Poměr | 1=36/15 2=34/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=27/22 |
Sekundární převod | řetěz |
Přední ozubené kolo | 16 zubů |
Zadní ozubené kolo | 43 zubů |
Spojka | hydraulicky ovládaná kluzná suchá spojka |
Podvozek | |
Rám | Hliníková slitina |
Rozvor | 1477 mm |
Sklon | 24° |
Přední odpružení | plně nastavitelná upside-down Öhlins NPX 25/30, 43 mm s TiN povrchovou úpravou |
Přední zdvih | 125 mm |
Přední ráfek | Marchesini 5paprskový kovaný z lehké slitiny 3.50" x 17" |
Přední pneu | Pirelli Diablo Supercorsa SP-V4 120/70 ZR17 |
Zadní odpružení | plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, hliníková kyvná vidlice s možností nastavení pozice +/- 3 mm |
Zadní zdvih | 130 mm |
Zadní ráfek | Marchesini 5paprskový kovaný z lehké slitiny 6.00" x 17" |
Zadní pneu | Pirelli Diablo Supercorsa SP-V4 200/60 ZR17 |
Přední brzdy | 2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc Hypure®, 4 pístky s cornering ABS s eCBS |
Zadní brzdy | 245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s cornering ABS s eCBS |
Ostatní | |
Palivová nádrž | 17 l |
Pohotovostní hmotnost bez paliva | 186,5 kg |
Přístroje | digitální 6,9" TFT multifunkční display, optická vazba rozlišení 1,280 x 480px |
Záruka | 4 roky bez omezení km |
Provedení | jednomístné |
Výška sedla | 855 mm |
Výbava | jízdní režimy, Road eCBS, Ducati Vehicle Observer (DVO), Ducati kontrola trakce (DTC) DVO, kontrola zvedání předního kola (DWC) DVO, kontrola prokluzu (DSC), motorová brzda (EBC), Race brake control, Ducati asistent rychlých startů (DPL), rychlořazení (DQS) up/down 2.0, FULL LED osvětlení s denním svícením (DRL), tlačítka pro rychlonastavení, automatické vypínání směrových světel, Lithium-ion akumulátor, Ducati elektronické odpružení (DES) 3.0 Öhlins, kovaná kola, pit limiter, Lap Timer, Ducati Brake Light (DBL), tlumič řízení Öhlins SD20, horní brýle s pořadovým číslem motocyklu |
Příslušenství | záslepky zrcátek, karbonový kryt suché spojky, záslepka registrační značky |
Připraveno pro | systém proti krádeži, systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), tempomat, Ducati data logger (DDL), Ducati multimedia systém (DMS), Lap timer pro, vyhřívané gripy, Turn by turn navigační systém, USB port, sedačka a stupačky spolujezdce, linear shock travel sensor |
Servis | olejový servis: 12.000km/12 měsíců Desmoservis: 24.000km |